Strona główna
Co daje e-sklep dla firmy sprzedającej artykuły odzieżowe i obuwnicze?

04.05.2023

Co daje e-sklep dla firmy sprzedającej artykuły odzieżowe i obuwnicze?

Co daje e-sklep dla firmy sprzedającej artykuły odzieżowe i obuwnicze?

Jeśli tworzysz lub sprzedajesz artykuły odzieżowe i obuwnicze, zadbaj o promocję tych produktów, aby wypromować markę i zwiększyć sprzedaż. Wybierz sposoby promocji swojego sklepu internetowego na podstawie tego, jak długo prowadzisz sklep, czy posiadasz produkty sezonowe, czy też nie, jaka jest Twoja konkurencja i gdzie jest widoczna w Internecie oraz co wiesz o swojej grupie docelowej.

Dlaczego warto mieć e-commerce w branży modowej?

Najważniejsze z zalet posiadania e-sklepu to:

  • niskie koszty działalności, ponieważ oszczędzasz na kosztach operacyjnych, możesz inwestować w rozwój marki,

  • asortyment dostępny 24/7 – nie ma ograniczeń godzin otwarcia czy lokalizacji,

  • możesz dotrzeć do większej liczby odbiorców na całym świecie,

  • budowanie relacji z klientami,

  • promocja firmy w Internecie,

  • możliwość działania dwukanałowo, stacjonarnie i online.

  • E-sklep to podstawa dla promocji firm w Internecie i ich działalności.

Jaki powinien być sklep internetowy i jak sprawić, by wyświetlał się wielu odbiorcom?

Aby e-sklep wyświetlał się w pierwszych wynikach wyszukiwania, można zakupić reklamę Google Ads lub postawić na działania SEO, które darmowo mogą w tym pomóc!

Działania SEO, jakie można wykonać w witrynie e-sklepu z odzieżą lub obuwiem i poza nią w celu poprawy pozycjonowania to:

  • dobór słów kluczowych, które są popularne w branży modowej (sprawdzisz to dzięki narzędziom takim jak Senuto, Semstorm),

  • tworzenie wartościowych tekstów, opisów, napisanych prostym językiem korzyści, które odpowiadają potrzebom klientów; gdy sprzedajesz online, każdy produkt wymaga dokładnych informacji, klient chce wiedzieć, co kupuje,

  • optymalizacja techniczna witryny i grafik, proste adresy URL, mapa strony, meta dane, linkowania wewnętrzne,

  • zapewnienie responsywności – witryna prezentuje się dobrze zarówno na smartfonach, jak i komputerach,

  • zapewnienie certyfikatu SSL – bezpieczeństwa witryny,

  • sprawdzenie szybkości ładowania sklepu i poszczególnych produktów na nim,

  • działania poza witryną – linkowanie do modowych artykułów sponsorowanych, forów internetowych czy portali, stron partnerskich.

Do sklepu internetowego warto także dołączyć blog, w którym możesz dawać modowe rady, pokazywać, jak wystylizować konkretną część ubioru lub obuwie (zwłaszcza gdy jest to coś unikatowego, co nie pasuje do wszystkiego). To doskonała promocja marki w Internecie.

Jak jeszcze można reklamować e-commerce?

Stwórz profile w Social Mediach. To pozwoli dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów oraz utrzymywać stały kontakt z klientami. Jest to dobre miejsce do pozyskiwania opinii o Twoich ubraniach czy obuwiu, dawania rad odnośnie stylizacji czy płatnej promocji skierowanej na sprzedaż osobom, które są zainteresowane Twoimi produktami.

E-commerce nie powinien również zapominać o e-mail marketingu. Dzięki newsletterom również utrzymujesz kontakt z osobami, które już kupiły u Ciebie jakieś ubranie, możesz wysyłać im kody promocyjne na kolejne zakupy lub przypominać o pozostawionym koszyku (dzięki temu domkniesz sprzedaż).

W przypadku produktów takich, jak ubrania czy buty, które szybko ulegają trendom, warto stosować różne metody promocji firmy oraz jej produktów. Dzięki nim będziesz sprzedawać więcej i zyskasz wielu nowych, zadowolonych klientów.