Strona główna
Jak zbudować widoczność firmy działającej w zakresie ochrony zdrowia w sieci?

04.05.2023

Jak zbudować widoczność firmy działającej w zakresie ochrony zdrowia w sieci?

Jak zbudować widoczność firmy działającej w zakresie ochrony zdrowia w sieci?

Jeśli chcesz promować usługi związane a ochroną zdrowia, zabiegami urodowymi czy wizytami lekarskimi, musisz pamiętać o tym, że zgodnie z artykułem 63 Kodeksu Etyki Lekarskiej,

lekarz tworzy swoją zawodową opinię jedynie w oparciu o wyniki swojej pracy, dlatego wszelkie reklamowanie się jest zabronione, lekarz nie powinien używać swego nazwiska i wizerunku dla celów komercyjnych. W związku z tym reklama wprost zachęcająca do skorzystania z usług konkretnej osoby jest zabroniona. Jak zatem można je promować?

Co można umieszczać w reklamie związanej z usługami medycznymi?

  • informacje dotyczące lekarza/lekarzy świadczących usługę (tytuł zawodowy oraz naukowy, nazwisko, rodzaj specjalizacji, dodatkowe uprawnienia),

  • informacje dotyczące miejsca i czasu, gdzie dana usługa będzie wykonana (adres, dni i godziny przyjęć, numer telefonu)

  • określenie cen i metod płatności (jeśli zamieszczone są na stronie internetowej lub dostępny jest informacyjny numer telefonu).

Jakie metody promocji sprawdzą się w przypadku ochrony zdrowia?

Ważnym elementem promocji firm w Internecie, które świadczą różnego typu usługi medyczne, jest strona internetowa. Aby strona ta wyświetlała się większej liczbie potencjalnych klientów, ważne, aby podjąć działania pozycjonujące (SEO), co zapewni wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania.

Między innymi to działania takie, jak:

  • dobór słów kluczowych, związanych z medycyną, urodą, zdrowiem,

  • wartościowe treści, opisujące wykonywane zabiegi w sposób prosty i zrozumiały dla przeciętnego pacjenta,

  • optymalizacja techniczna witryny,

  • zapewnienie responsywności witryny (możliwości prawidłowego jej otwarcia zarówno na komputerach, jak i telefonach),

  • zadbanie o łatwość w obsłudze strony,

  • linkowanie wewnętrzne (do podstron) i zewnętrzne (do medyczno-zdrowotnych portali, forów czy artykułów sponsorowanych),

  • zapewnienie bezpieczeństwa strony, czyli certyfikatu SSL,

  • zadbanie o szybkość ładowania witryny.

Jak jeszcze można reklamować usługi medyczne?

Wizytówka Google Mój Biznes to kolejny, niemal obowiązkowy element promocji firmy w Internecie. To bezpłatne narzędzie umożliwia podzielenie się z klientami podstawowymi informacjami (nazwa firmy/nazwisko lekarza, dane kontaktowe, lokalizacja z możliwością wyznaczenia trasy przez Google Maps, godziny otwarcia, opinie). To naturalne wsparcie działań pozycjonujących i lepsza widoczność marki w sieci oraz na lokalnym rynku.

Media społecznościowe to miejsce, gdzie coraz więcej lekarzy pokazuje swoje codzienne życie, swoją pracę (oczywiście nie ujawniając danych wrażliwych pacjentów). Dzięki temu oraz dzieleniu się opiniami na tematy zdrowotne lub dawanie ogólnych rad zdrowotnych, mogą zyskiwać więcej pacjentów, osobistą markę promują w Internecie.

Jest wiele więcej sposobów na promowanie firmy w sieci, która działa w obrębie medycyny i urody, niż tylko znane wszystkim serwisy do umawiania wizyt. Warto z nich skorzystać! Pamiętaj jedynie o ograniczeniach związanych z Kodeksem Etyki Lekarskiej, gdyż za nieprzestrzeganie tych zasad mogą grozić konsekwencje.