Promowanie branży finansowej nie należy do naj łatwiejszych, z powodu specyfiki tej branży. Istnieją pewnie ograniczenia i zakazy w stosunku do reklamy skupiających się na niektórych produktach finansowych. Bezpieczną formą reklamy, niezależnie od działalności będą działania SEO, czyli pozycjonowanie własnej strony wysoko w wynikach wyszukiwania w Google.
Przeczytaj również: Co daje e-sklep dla firmy sprzedającej artykuły odzieżowe i obuwnicze?
Jakie ograniczenia posiada reklama produktów finansowych?
Reklamowanie produktów finansowych takich jak kredyty, kryptowaluty, pożyczki jest możliwe w większości serwisów społecznościowych, warto jednak przed rozpoczęciem kampanii reklamowej sprawdzić aktualne przepisy i regulaminy interesujących Cię platform.
Przeczytaj również: Jak zbudować widoczność firmy działającej w zakresie ochrony zdrowia w sieci?
W materiałach źródłowych należy podać wszystkie wymagane polskim prawem informacje (okres spłaty, wszelkie opłaty i koszty oraz kary, RRSO i dane kontaktowe do udzielającego kredytu).
Przeczytaj również: Jak promować firmę z branży eventowej w sieci?
Nie każdy produkt finansowy można reklamować na każdej platformie, na przykład na Tik Toku można reklamować jedynie kredyty konsumpcyjne.
Zweryfikuj warunki interesującej Cię platformy, ponieważ większość z nich zabrania organizowania kampanii reklamowych dotyczących krótkotrwałych pożyczek (termin spłacania poniżej 60 lub 90 dni).
Jakie korzyści niesie dla strony internetowej zastosowanie działań SEO?
-
zwiększony ruch na stronie internetowej,
-
zbudowanie rozpoznawalność marki i ich zaufania,
-
poprawa wyników sprzedaży,
-
długotrwałe, mierzalne efekty.
SEO – jakie działania można podjąć, y Twoja strona wyświetlała się wysoko?
Aby poprawić pozycjonowanie strony i zdobyć pierwsze wyniki w wyszukiwaniach, firma w sieci powinna postawić na takie działania, jak:
-
optymalizacja techniczna strony (proste adresy URL, mapa strony itp.),
-
dobór konkretnych słów kluczowych (takich, które są często wyszukiwane przez użytkowników),
-
tworzenie wartościowych, wyczerpujących temat treści (to szczególnie ważne, ponieważ zgodnie z prawem musisz zamieścić kompleksowe informacje odnoście produktów finansowych, które oferujesz),
-
zapewnij responsywność (klient może otworzyć stronę zarówno na smartfonie, jak i na komputerze),
-
zapewnij bezpieczeństwo (certyfikat SSL),
-
sprawdź, czy strona ładuje się szybko,
-
dodaj działania poza witryną – zbuduj wartościowy link building czyli linkowanie do for internetowych czy portali o finansach, artykułów sponsorowanych itp.
Jak jeszcze można reklamować usługi finansowe?
Media społecznościowe (zgodnie z wspomnianymi wcześniej zasadami), gdzie możesz podejmować zarówno bezpłatne, jak i płatne działania zdobywać klientów i komunikować się z nimi oraz poznawać ich potrzeby. To skuteczny sposób na promocję marki w Internecie.
Google Ads – to nie tylko możliwość zdobycia jednym z pierwszych wyników wyświetleń, ale również banery, czy linki sponsorowane i inne. Dodatkowo, skierujesz reklamę do osób, które będą zainteresowane ofertą, będziesz mieć możliwość śledzenia kosztów oraz efektów kampanii.
Wizytówka Google Mój Biznes – to obowiązkowy punkt planu promocji firmy, jeśli prowadzisz działalność stacjonarnie. Dzięki niemu klienci z łatwością Cię odnajdą i zdobędą wszystkie niezbędne informacje (dane kontaktowe, godziny otwarcia, opinie). Wizytówka Google to także zwiększenie rozpoznawalności i popularności marki nie tylko ogółem, ale także na lokalnym rynku.
Twoja firma w sieci zdobędzie popularność i poprawi wizerunek, ale musisz pamiętać o obowiązujących prawnie ograniczeniach.