Strona główna
Jakie są zalety SEO w branży finansowej?

04.05.2023

Jakie są zalety SEO w branży finansowej?

Jakie są zalety SEO w branży finansowej?

Promowanie branży finansowej nie należy do najłatwiejszych, z powodu specyfiki tej branży. Istnieją pewnie ograniczenia i zakazy w stosunku do reklamy skupiających się na niektórych produktach finansowych. Bezpieczną formą reklamy, niezależnie od działalności będą działania SEO, czyli pozycjonowanie własnej strony wysoko w wynikach wyszukiwania w Google.

Jakie ograniczenia posiada reklama produktów finansowych?

Reklamowanie produktów finansowych takich jak kredyty, kryptowaluty, pożyczki jest możliwe w większości serwisów społecznościowych, warto jednak przed rozpoczęciem kampanii reklamowej sprawdzić aktualne przepisy i regulaminy interesujących Cię platform.

W materiałach źródłowych należy podać wszystkie wymagane polskim prawem informacje (okres spłaty, wszelkie opłaty i koszty oraz kary, RRSO i dane kontaktowe do udzielającego kredytu).

Nie każdy produkt finansowy można reklamować na każdej platformie, na przykład na Tik Toku można reklamować jedynie kredyty konsumpcyjne.

Zweryfikuj warunki interesującej Cię platformy, ponieważ większość z nich zabrania organizowania kampanii reklamowych dotyczących krótkotrwałych pożyczek (termin spłacania poniżej 60 lub 90 dni).

Jakie korzyści niesie dla strony internetowej zastosowanie działań SEO?

  • zwiększony ruch na stronie internetowej,

  • zbudowanie rozpoznawalność marki i ich zaufania,

  • poprawa wyników sprzedaży,

  • długotrwałe, mierzalne efekty.

SEO – jakie działania można podjąć, y Twoja strona wyświetlała się wysoko?

Aby poprawić pozycjonowanie strony i zdobyć pierwsze wyniki w wyszukiwaniach, firma w sieci powinna postawić na takie działania, jak:

  • optymalizacja techniczna strony (proste adresy URL, mapa strony itp.),

  • dobór konkretnych słów kluczowych (takich, które są często wyszukiwane przez użytkowników),

  • tworzenie wartościowych, wyczerpujących temat treści (to szczególnie ważne, ponieważ zgodnie z prawem musisz zamieścić kompleksowe informacje odnoście produktów finansowych, które oferujesz),

  • zapewnij responsywność (klient może otworzyć stronę zarówno na smartfonie, jak i na komputerze),

  • zapewnij bezpieczeństwo (certyfikat SSL),

  • sprawdź, czy strona ładuje się szybko,

  • dodaj działania poza witryną – zbuduj wartościowy link building czyli linkowanie do for internetowych czy portali o finansach, artykułów sponsorowanych itp.

Jak jeszcze można reklamować usługi finansowe?

Media społecznościowe (zgodnie z wspomnianymi wcześniej zasadami), gdzie możesz podejmować zarówno bezpłatne, jak i płatne działania zdobywać klientów i komunikować się z nimi oraz poznawać ich potrzeby. To skuteczny sposób na promocję marki w Internecie.

Google Ads – to nie tylko możliwość zdobycia jednym z pierwszych wyników wyświetleń, ale również banery, czy linki sponsorowane i inne. Dodatkowo, skierujesz reklamę do osób, które będą zainteresowane ofertą, będziesz mieć możliwość śledzenia kosztów oraz efektów kampanii.

Wizytówka Google Mój Biznes – to obowiązkowy punkt planu promocji firmy, jeśli prowadzisz działalność stacjonarnie. Dzięki niemu klienci z łatwością Cię odnajdą i zdobędą wszystkie niezbędne informacje (dane kontaktowe, godziny otwarcia, opinie). Wizytówka Google to także zwiększenie rozpoznawalności i popularności marki nie tylko ogółem, ale także na lokalnym rynku.

Twoja firma w sieci zdobędzie popularność i poprawi wizerunek, ale musisz pamiętać o obowiązujących prawnie ograniczeniach.